Kako Se Obnese Električno Kolo Na Različnih Terenih

Trend, ki je zavladal v enaindvajsetem stoletju so prav gotovo električna kolesa. To so zelo dobro razviti koncepti, ki nam pomagajo poganjati kolo predvsem v klanec, kar nam omogoča, da v karjšem času premagamo bistveno večjo razdaljo, kot pa bi jo z navadnim kolesom, in se za povrh še nekoliko manj utrudimo. Baterija takšnih koles naj bi zdržala do največ 35 kilometrov, seveda pa je poraba odvisna od moči električne asistence.

V klanec

Kot je bilo že v prejšnjem odstavku povedano so električna kolesa zelo zmogljiva, najbolj pa se to kaže v klanec. Maksimalna hitrost znaša 25km/h, kar je veliko več, sploh v klanec, kot pa če bi kolesarili z navadnim kolesom. V klanec ja najbolj priporočjivo pedalirati z vso mozžno električno pomočjo, saj ga lahko na ta način najlažje premagamo. Pri vožnji na strmih predelih, sploh navzgor pa je potrebno biti pozoren na držo telesa, ki more biti ustrezna težišču, ki je povezano z naklonom. Prav tako moramo prilagoditi velikosti naklona tudi prestavno razmerje, da bomo lahko uspešno prišli do vrha, saj se nam ob napaki lahko izmakne veriga, to jo pa lahko pretrga, zato moramo biti zelo pazljivi.

Gozd (korenine)

Kolesarjenje oziroma spust z ekolesom pa se povsem razlikuje od spusta z navadnim. Prvič: električno kolo ima deset ali več kilogramov od navadnega, zato ga je težje obvladovati, sploh v ovinkih, kjer so korenine, ko pogosto pride do zdrsa zadnjega kolesa, to pa je v tem primeru bistveno nevarnejše, drugič: hitrosti so lahko večje zaradi električnega pogona in teže, to pa lahko oteži nadzor na kolesom in večkrat vodi v nesrečo. Tretjič: nekatera električna kolesa, sploh hardtail srednjega ranga, za spuste nimajo prilagojenih zavor in se velikokrat slabo obnesejo pa tdu amortizerji niso vedno najboljši, zato je preko večjih spustov in zahtevnih segmentov potrebno iti z večjo mero previdnosti in z veliko spoštovanja. Četrtič: tako kot pri koreninah ima teža zelo velik faktor tudi pri vožnji po blatu, saj kolo velikokrat zdrsne in ga je teže nadzorovati, v primeru, da je naše kolo (motor) vkljopljen in pedaliramo med spustom, pa nadzor izgubimo popolnoma.

Sneg in skalnata podlaga

Vožnja po snegu in po skalnati podlagi že od nekdaj velja za stil kolesarjenja, ki se ga poslužujejo le najbolj izkušeni kolesarji, zato ker predstalja veliko mero nevarnosti in od vsakega posameznika zahteva konstantno zbranost in pogum. Električna kolesa se na snegu najbolje obnesejo v kombinaciji s kolesi (plašči) z bodicami za najboljši oprijem. Kljub zelo velikemu profilu koles, pa lahko še vedno pride do zdrsov, saj je podlaga vlažna in na njen drsi. V klanec pa se bo kolo na snegu z bodicamo obneslo odlično. Skale pa so poglavje zase, saj gre običajno za zelo razgiban in neenakomerno porazdeljen teren z veliko “dropi”, in segmenti, kjer se nahaje manjše kamenje ali pesek, ki lahko povzročita zdrs.

Povzetek

Električno kolo ima v primerjavi s klasičnim kolesom brez električnega motorja veliko določenih prednosti; hitrejša vožnja v klanec, manjša utrujenost, boljša mobilnost in tudi nekaj slabosti; teža, ki nas ovira na različnih področjih vožnje in primer, ko nam zmanjka baterije. Odločitev katerega boste izbrali sami je popolnoma vaša, zagotovljeno pa je, da se boste na obeh imeli lepo.

Dodaj odgovor